فعالیت نگهبانی توسط شرکت ها و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی

اطلاعیه در راستای اجرای نامه شماره ۱۷۱۰۲۸ مورخ ۱۱/۹/۹۳ اداره کل بازرسی کار و بعنایت به ایین نامه اجرایی ماده ۱۲۲ قانون چهارم توسعه، موضوع فعالیت نگهبانی توسط شرکت ها و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی به شرح ماده ۵ آیین نامه مذکور که اشاره می دارد خدمات حفاظتی و مراقبتی عبارتست از: مراقبت و نگهبانی از اماکن، تأسیسات و تجهیزات فاقد رده حفاظتی، کنترل تردد در اینگونه اماکن و تأمین امنیت جابجایی اموال و اسناد بهادار و سایر فعالیت هایی که صرفا جنبه حفاظت فیزیکی دارند به اطلاع می رساند اینگونه فعالیتها، همانطوریکه اشاره گردید صرفا جنبه حفاظت فیزیکی دارند منحصرا در صلاحیت شرکتها و موسسات دارای مجوز از مرکز انتظام نیروی انتظامی می باشند.

موسسات خدمات حفاظتي و مراقبتي از نظر حقوق و دستمزد تابع قوانين كجا هستند و آيا نظارتي در اين رابطه وجود دارد؟

اين موسسات، موسساتي غيرانتفاعي و غيرتجاري هستند و در تابعيت و كنترل نيروي انتظامي فعاليت مي‌كنند. اين موسسات از بخشنامه‌ها و دستورات ناجا تبعيت مي‌كنند، اما در بحث حقوق و دستمزد تابع قانون كار هستند. مركز انتظام بر نحوه و چگونگي پرداخت حقوق و دستمزد كاركنان اين موسسات و به طور كلي بر فعاليت آن‌ها نظارت كامل دارد. اين موسسات بايد ريز پرداختي‌هاي خود را كه از طريق سيستم بانكي انجام مي‌شود و همچنين فرم‌هاي بيمه و ماليات و ساير موارد قانوني را به رويت مركز انتظام برسانند. در صورتي كه تخلفي در اين رابطه وجود داشته باشد قطعاً با آن برخورد مي‌شود. مركز انتظام به صورت كارشناسانه بر قراردادهاي اين موسسات، نوع قراردادها و مبالغ آن‌ها دقيقاً نظارت دارد.

در صورتي كه كاركنان اين موسسات از نحوه پرداخت حقوق و مزاياي خود شكايت دارند علاوه بر اينكه حق آن‌ها در هيات‌هاي رسيدگي و تشخيص سازمان‌هاي كار استان‌ها محفوظ است، مي‌توانند از طريق مركز انتظام استان متبوع خود شكايت خود را رسيدگي كنند. مراكز انتظام استان‌ها به دقت موارد مطروحه را بررسي مي‌كنند و برابر قوانين و مقررات اقدام مي‌كنند.

چه تمهيداتي در رابطه با آموزش نيروي انساني شركت‌هاي خدماتي حفاظتي و مراقبتي انديشيده‌ شده است؟

نيروهاي شاغل در موسسات خدمات حفاظتي و مراقبتي موظفند ۱۰ روز و در مجموع ۶۴ ساعت آموزش نظري و عملي را بگذرانند. ۳۸ ساعت از مجموع اين آموزش‌ها مختص به مباحث نظري و ۲۶ ساعت نيز به آموزش‌هاي عملي اختصاص دارد. اين نيروها بعد از گذراندن اين آموزش‌ها و موفقيت در آن‌ها رسماً مشغول به كار مي‌شوند.

افراد در آموزش‌هاي نظري با مباحث مختلفي از جمله نحوه اجراي قانون شهروندي،‌ نحوه برخورد با مردم و ارباب رجوع و… آشنا مي‌شوند. در آموزش‌هاي عملي نيز دوره‌هايي چون امداد و نجات و آتش‌نشاني، دفاع شخصي و… برگزار مي‌شود تا كاركنان اين شركت‌ها در مواجهه با اينگونه اتفاقات بتوانند واكنش مناسب را داشته باشند.

تیم خدمات حفاظتی ومراقبتی ما همیشه سعی در این داشته که با بهترین کیفیت و بکارگیری تمامی قوانین بتواند ماموریت های خود را به خوبی و با موفقیت انجام دهد و همیشه رضایت مشتری را صدر کار خود قرار دهد .

کلیه پروژه های حفاظتی و مراقبتی، نگهبانی، حراست و امنیت و مراقبت از اماکن تجاری خود را به موسسه حفاظتی و مراقبتی خود را به ما بسپارید .این موسسه با داشتن مشاورین و متخصصین مجرب  در زمینه تجهیزات حفاظتی  و سیستمهای امنیتی و نظارت تصویری در سطح کشور پروژه های بسیاری ، در اماکن حساس و مهم انجام داده که باعث رضایت کامل مشتریان محترم بوده و در ادامه کار هم اولویت اصلی رضایت مشتری میباشد  .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 − = 20