ئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد فروشگاه جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد ، شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری از وی به مبلغ ۴۵ میلیون ریال، رسیدگی به این پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وي افزود: طبق اظهارات شاکی مشخص شد که پس از ثبت سفارش دو قلم لوازم خانگی و واريز وجه نقد به عنوان بیعانه به حساب فروشنده، پس ازگذشت چند روز هيچ كالايی برای خریدار ارسال نشد و فروشنده نیز پاسخگوی تلفن او نبوده است. که پس از اقدامات فني و تخصصي کارشناسان پلیس فتا عامل کلاهبرداری شناسائي شد.

سرهنگ سلطان آبادی بيان داشت: در تحقيقات بعمل آمده مشخص شد متهم اقدام به ایجاد یک فروشگاه مجازی جعلی نموده و پس از دریافت هزینه کالا از مشتریان، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی گفت:  توصیه ما به شهروندان در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین و بخصوص سایت‌های آگهی واسط این است که حتما پرداخت حضوری در محل را انتخاب کرده و پس از دریافت کالا و حصول اطمینان از صحت آن، پرداخت وجه را انجام دهید.

سرهنگ سلطان آبادی خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 32 = 37